Lekker, fit en gezond # 3 (Bananenpannenkoekjes)

Hallo allemaal! Ik ben er weer en deze keer met een nieuwe lekker, fit en gezond post :)

Het is al weer een tijdje geleden dat ik nog eens laten weten heb hoe het met mijn missie ‘gezonder leven’ gaat. En ik moet eerlijk zijn dat het sport gedeelte hier een beetje van is stilgevallen … MAAR vanaf deze week heb ik vakantie en terug tijd om er helemaal terug in te vliegen. Gezonder eten lukt mij al aardig; Ik eet minder grote hoeveelheden maar vaker. En als tussendoortje grijp ik eerder naar een stukje fruit dan naar een koekje. Ontbijten doe ik meestal met fitness granen, deze bevatten heel veel granen en niet te veel suiker :)

Vorige week had ik in mijn fruitmand een heel rijpe banaan liggen en ik wist niet goed wat ik er mee moest aan vangen. Tot ik opeens op een idee kwam … bananenpannenkoekjes! Deze had ik nog nooit gemaakt en ik was wel nieuwsgierig.

Bananenpannenkoeken zijn gemaakt van ei en banaan en zijn uit zichzelf al zoet dus suiker toevoegen is niet nodig. Lekker gezond dus. Je kan er vanalles bij eten zoals wat rood fruit of honing.

In mijn recept heb ik er wat havermout aan toegevoegd om het geheel nog wat gezonder te maken.
De ingrediënten voor 6-7 kleine pannenkoekjes:
1 ei, 1 rijpe banaan en eventueel een handje havermout. Heel simpel dus.

ingredientenVoor de bereiding kan je de banaan prakken met een vork en dan mengen met een ei maar persoonlijk vind ik het beter om alles samen gewoon te mixen of eventjes in de blender te gooien. En dan bakken maar!

Het omdraaien liep bij mij niet altijd even vlot maar ik ben dan ook niet echt zo’n pannenkoeken-pro. Om het mijzelf wat makkelijker te maken, maakte ik dan ook kleine pannenkoekjes. En voila hier is het resultaat :)

bananenpannenkoekjes

En mijn bananenpannenkoekjes zijn zeker goed gekeurd! Al houd ik niet echt van warme banaan gerechten maar toch hebben ze mij zeker gesmaakt. Heel lekker als ontbijt of lunch zowel voor jong als uit.

Dikke kus X

Eva

Geef een reactie

