Hema facemasks review

Onlangs kocht ik een gezichtmasker bij Hema en zocht ik hiervan een review. Ik kwam tot de vaststelling dat er niet echt een goeie review online stond en teste graag alle facemasks van de Hema uit om hiervan mijn eigen reviews te schrijven

Hema_facemasks

Deep sea mask

Dit masker belooft een zuiverende en verfrissende werking.

Bij het aanbrengen merk ik al meteen de geur op die mij doet denken aan het scheershuim van mijn vader. Wel een frisse geur die ik eigenlijk niet verwacht had bij dit masker. Opzich dus geen onaangename geur maar voor mij zorgt deze dus voor de rare associatie van scheerschuim. De structuur is vrij dik wat ik wel fijn vind omdat hierdoor het masker makkelijk is aan te brengen zonder al te veel knoeiwerk.

Nadat het masker enkele minuten op mijn gezicht zit, geeft het plots een heel verfrissend gevoel. Al een tweede punt waarin dit face-mask mij verrast. Ik moet wel zeggen dat naarmate het langer op mijn gezicht zit ik iets wat last krijg van jeuk wat vrij vervelend was :/

Bij het afspoelen van mijn gezicht merk ik dat mijn gezicht lekker zacht aanvoelt. Het zogezegd zuiverend effect valt mij niet echt op (wat ik bij het peel-off masker wel had). Mijn gezicht voelt wel zacht aan maar toch heb ik niet het gevoel dat mijn huid echt super goed gehydrateerd is.

Het Hema deep sea fasemask maakt de belofte van een verfrissende werking wel waar maar echt heel hard gezuiverd vind ik mijn huid niet. En ook het gevoel van een heel intens gehydrateerde huid heb ik ook niet echt bij dit masker.

Conlusie: Opzich geen slecht masker en het is lekker verfrissend. Maar qua zuivering en hydratatie kan het beter.

Fruity feast mask

Volgens de verpakking moet dit een zuiverend en egaliserend effect hebben, iets dat mijn huid wel kan gebruiken.

Bij dit masker had ik echt een fris en fruitig geurtje verwacht maar dit viel helaas wat tegen. De geur lijkt mij heel artificieel en nier echt meteen aangenaam. De structuur van dit masker lijkt een beetje op een dikke yoghurt en brengt vrij makkelijk aan.

Al meteen als het masker op mijn gezicht zit pikt het een beetje, niet heel erg maar toch. Na wat langer wachten begint de klei die in het masker zit hard te worden en dit zorgt voor een licht trekkend gevoel. Ook schilfert het een beetje af; Ik had een zwarte t-shirt aan en deze lag vol met mini stukjes gedroogde klei. Het verwijderen van het masker was ook niet echt zo makkelijk, heel mijn badkamer hing vol met klei.

Maar na het afspoelen van het masker zie ik wel het effect. Mijn poriën zien er kleiner uit en er zijn ook een paar van mijn hardnekkige mee-eters op mijn neus verdwenen. Mijn huid ziet er inderdaad egaler uit en is lekker zacht :)

Conclusie: Zeker niet het meest aangename masker en wel wat geknoei bij het verwijderen maar het zorgt wel voor een egalere huid en daar dus zeker een plus.

Warm honey mask

Een lekker zacht en gehydrateerd huidje zou je moeten krijgen van dit masker. Je moet het eerst opwarmen in warm water en dan op je gezicht aanbrengen. (ik heb het hiervoor gewoon in een tas met warm water gezet voor 2 minuutjes)
Het masker heeft een roze gel structuur met stukjes in. Heel fijn zo een warm masker. Lekker ontspannend. Bij het verwijderen geven de stukjes in de gel een beetje een scrub effect. Ik weet niet of dat dat echt de bedoeling is maar toch vind ik het een pluspunt ;)
Het masker geeft op mijn huid niet zo een wouw effect maar ze word wel lekker zacht.
Conclusie: Een ontspannend masker dat je huid zacht maakt. Wel geen wouw-effect

Peel off mask

Volgens de verpakking verwijderd dit masker de dode huidcellen waardoor de huid gezuiverd en fris word. De structuur is wel vrij vloeibaar en er komt wel een beetje smos werk bij het aanbrengen kijken (of ik ben gewoon heel onhandig :p ). De geur is heel lekker fris, ruikt echt lekker. Er zit zeker meer als genoeg in het pakje om een goeie laag aan te brengen. Als het masker helemaal is opgedroogd (wat wel eventjes kan duren voor de plaatsen waar ik het masker wat dikker heb opgesmeerd) kan je het helemaal van je gezicht trekken. Niet alleen is het super fijn om te doen ook vind ik dit echt handig. Het masker heeft echt een super mooi effect. Mijn huid is zacht en duidelijk egaler.

Conclusie: Een lekker verfrissend peel-off masker dat een mooi egaliserend effect geeft. Zeker een aanrader.

Zie zo dit waren alle face masks van Hema die ik getest heb. Mijn lieveling is zeker en vast het peel off masker. De andere geven niet echt een super effect en ruiken soms wat chemisch. Maar voor het kleine prijsje van 1.75 euro kan je niet klagen natuurlijk ;)

Dikke kus X

Eva

Geef een reactie

