Lekker, fit en gezond # 1

Vandaag is het zo ver! :D
Ik begin met start tu runnen en daarbij dus ook mijn goede voornemen om wat gezonder te leven. Dit is vrij hard nodig want ik moet eerlijk zijn … het kotleven heeft wel een tol geëist op mijn lijn en een goeie conditie, ja dat heb ik nooit echt gehad.

Keep running

Vroeger was ik altijd super mager ondanks het feit dat ik echt veel snoepte enzo, het maakten precies niet zo veel uit, wat ik ook deed ik kwam niet bij. Een hele grote luxe weet ik nu ;)
Maar dit had ook wel z’n nadelen want echt een heel vrouwelijk figuur had ik niet, ik was vrij plankerig.

Dit veranderde wanneer ik de pil begon te nemen toen ik ongeveer 16 jaar was. Toen kwamen er meer borsten en billen en daar was ik echt super blij mee want ik had eindelijk een vrouwelijker figuur. Maar ook hier kwam een nadeel bij … ik kon niet meer eten wat ik wou zonder bij te komen. Ik kwam wel wat bij maar ik was tevreden met mijn figuur en trots op mijn ronde billen :)

Tot ik op de universiteit belande … Hier aan de UHasselt is er een super goeie cafetaria met allerlei lekkers zoals croque monsieur, worstenbroodjes en frietjes en ja, dit is allemaal zo verleidelijk. Ook op kot eet ik niet echt even gezond want ja echt zin om voor mij alleen gezond te koken heb ik niet altijd. Maar daar komt vandaag allemaal verandering in!

Nu heb ik genoeg gezaagd over hoe ik hier ben gekomen en gaan we er gewoon voor!
Ik ga start to runnen! De meesten mensen vinden dat dit schema wat traag vooruit gaat en zouden meteen kilometers beginnen lopen. Dit heb ik al zo vaak geprobeerd maar hou ik nooit vol. Daarom ga ik het nu rustig aan doen, op mijn eigen tempo. Ook op vlak van gezonder eten ga ik niet van de ene dag op de andere alles omslaan want dat heeft in het verleden toch nog nooit gewerkt. Ik heb mijzelf een paar concrete doelen opgesteld en ga deze week bij week steeds een beetje aanpassen.

Mijn doelen voor nu:
– Het start to run schema volgen
– Elke dag minstens 1.5 liter water drinken
– Niet meer snoepen op kot

Voor dit laatste doel heb ik gewoon al de ongezonde dingen in mijn kasten op kot Let's get things done today!weggegooid zodat ik niet tot verleiding kom. En voor een beetje motivatie en alles goed bij te houden gebruik ik de gratis printable van Team Confetti: Lets get Things done today. (http://www.teamconfetti.nl/free-printable-to-do-list/)
Deze is echt super fijn om mijn progress bij te houden!

Mijn start to run schema en mijn loopschoenen liggen al klaar zodat ik meteen van start kan gaan als het stopt met regenen (ja het regent weer hier in België).

Overloopschoenen gesproken trouwens … echt mega belangrijk dat je goeie loopschoenen! Ik heb de mijne gekocht in een winkel waar ze eerst mijn voeten tijdens het lopen (op de loopband) observeerde om zo de beste loopschoen voor mijn voeten te vinden. Zeker een aanrader om dit eens te laten doen als je ook van plan bent om te gaan lopen of als je al een gedreven loper bent!

Zo nu weten jullie dus mijn plannen voor de volgende weken en ik houd jullie zeker nog op de hoogte over hoe het gaat met een update ;)

Dikke kus X

Eva

Geef een reactie

