Make-up stash (deel 2: ogen)

Mascara, mijn eerste make-up product daarna een oogpotlood voor een lijntje. Toen had dit nog aan elkaar plakkende wimpers en panda ogen tot gevolg. Ondertussen heb ik al wel wat bijgeleerd. Jezelf schminken is echt iets dat je leert door het gewoon te doen en oefenen, oefenen, oefenen. En vaak begint heel dit leerproces bij oog make-up, de foundation, blush en lippenstift komen vaak pas.

Zo ben ik zelf ook ooit begonnen met een mascara van Maybelline. Ondertussen is collectie aan make-up producten al wel wat uitgebreid en daarom nu het tweede deel van mijn make-up stash: oog make-up.

alles

Mascara

De mascara’s van Maybelline gebruik ik over het algemeen wel graag maar momenteel wissel ik af tussen twee mascara’s van Essence, de Get big lashes volume boost waterproof mascara en de Lash princess . De laatste hiervan is een vrij nieuwe mascara waar al veel positieve reviews over zijn geschreven. Eigenlijk vind ik deze zelf niet echt super, wel zeker niet slecht maar toch. Er zitten bij mij vaak klontertjes in en dit zorgt dan voor veel knoei werk om deze uit je wimpers te krijgen. Get big lashes waterproof mascara gebruik ik liever. Hij heeft een groot borsteltje en brengt zo de mascara makkelijk aan zonder klontertjes. Ook is hij waterproof en ja … we moeten eerlijk zijn, in België durft het al eens te regenen en dan komt een waterproof mascara wel van pas.

Oogpotlood

Persoonlijk gebruik ik het liefst een gewoon oogpotlood. Dit werkt makkelijk en snel en je kan er de intensiteit beter mee bepalen. Voor mijn naturel, dagelijkse look gebruik ik ook vaak een bruin potlood. Dit komt minder hard over en geeft je toch de illusie van een mooie volle wimperrand. En ja ook hier gebruik ik Essence en meer bepaald Essence Longlasting eyepencil in de kleuren 02 hot chocolate en 01 black fever. Een fijne budget eyeliner.

oog

Oogschaduw

Voor we beginnen met de oogschaduw breng ik natuurlijk altijd met een oogschaduwbasis. Ik gebruik de eyeshadowbase van Hema. Deze doet wat ie moet doen, niet meer maar ook niet minder.

Van oogschaduw heb ik van Essence het all about nude en het Quatro eyeshadow (smokey eye) pallet. Hierboven op heb ik nog een mono glitter oogschaduw van Catrice en een oogschaduw van mylène. En natuurlijk ook nog mijn W7 paletten. Oh hier heb ik toch op lang op gewacht! Deze wou ik zo graag hebben maar ze zijn in België niet echt in de winkel verkrijgbaar dus was het jammer genoeg niet zo makkelijk om ze vast te krijgen. Toen mijn zus toevallig naar Nederland ging heb ik ze meteen drie W7 paletjes laten mee nemen omdat ik hierover al zoveel positieve reviews van las en ik dringend nood had aan nieuwe oogschaduwkleurtjes. Dus nu heb ik drie W7 paletten: In the nude, In the buff en Lightly toasted.

Het meest gebruik ik het Essence all abou nude palet want ik heb een beetje een zwak voor deze rozige kleurtjes en ze zijn perfect voor een neutrale look.

Wenkbrauwpotlood

Sinds kort heb ik mijn eerste wenkbrauwpotlood, het Catrice Eyebrow pencil. De kleur matched vrij goed met mijn wenkbrauwen maar ik denk dat ik als wenkbrauwnoob misschien beter voor een wenkbrauwpoeder was gegaan. Nu ja ik ben het nog volop aan het uit testen en wie weet krijg ik dit potlood nog wel wat beter onder de knie.

Dikke kus X

Eva

Geef een reactie

