Make-up stash (deel 1: gezicht)

Met een beetje vertraging begin ik vandaag aan mijn make-up stash posts. De komende twee weken komen er 4 artikels over welke make-up producten ik allemaal heb en gebruik.

Vandaag begin ik met al mijn gezichtsproducten. Persoonlijk is hiervan de blush mijn favoriet omdat dit mijn gezicht altijd zo een mooi en gezond kleurtje geeft. En concealer, is zo hard mijn redding ’s morgens vroeg om mijn wallen onder mijn ogen mee weg te werken.

alles

Starten doe ik met de producten die ik eigenlijk niet gebruikt omdat ze te donker zijn voor mij. Het vinden van de juiste kleur die perfect match met mijn huidskleur is voor mij nog altijd een probleem. Ik heb een vrij lichte huid en je vindt nu eenmaal niet gemakkelijk een echte lichte kleur bij budget merken. Dus kom ik wel eens thuis met producten waarvan ik in de winkel dacht dat ze licht genoeg waren maar die dan bij het echt gebruik dan toch te donker bleken.
En deze producten zijn zo dus in mijn make-up stash terecht gekomen:
           Catrice coverstick (010 warm beige),
PRO’s wake up concealer (100),
E.l.f. coverstick (honey),
Garnier BB cream (light) en
Maybelline dream fresh BB cream (light)

En nu zullen we beginnen met mijn echte make-up stash die ik ook echt gebruik!

gezicht 1

Essence Alla bout matt make up base

Een super budget make-up basis waar al veel positieve reviews van online staan. Deze kan ik alleen maar bevestigen want deze basis houdt alles op zijn plaats en daarenboven zorgt hij ervoor dat mijn huid minder glimt.
Een echt toppertje !! :)

Catrice All matt plus shine contole make up (010 light beige)

Foundation, ik gebruik het eigenlijk niet dagelijks omdat ik zo echt het gevoel krijg als of mijn huid niet kan ademen en ook zweet ik vrij hard in mijn gezicht waardoor de foundation toch niet blijft zitten. Maar als ik eens zin heb om mij lekker helemaal op te maken hoort deze foundation zeker ook bij de routine.
De kleur match vrij goed bij mijn huid, een beetje een te gele ondertoon en momenteel ietsje te donker doordat ik in de winter nog bleker ben. Ook maakt hij de belofte van een matte huid zeker wel waar en dit is met mijn vrij vette huid niet altijd zo gemakkelijk. Zeker een goeie budget foundation dus :)

Essence Stay all day concealer (10 natural beige)

Dit vind ik echt een hele fijne concealer. Elke morgen werk ik hier mijn donkere kringen onder mijn ogen mee weg en soms hier en daar een onzuiverheid. De kleur is voor mij echt perfect, net goed, misschien nog wat geler als mijn huidskleur maar echt veel verschil is het niet. Toen ik deze concealer uit testte was ik echt zo in de wolken dat ik eindelijk een goede match gevonden had. Hij blijft ook vrij lang zitten wat ook zeker een pluspunt is.

Catrice Colour correcting mattifying powder

Dit poeder ziet er een beetje raar uit met al zijn rare roze en groene kleurtjes maar als je hem opdoet kleurt hij gewoon transparant. Ik zelf gebruik het liefst een transparante poeder en deze is echt een super fijne variant daarvan. De rare kleurtjes zorgen er voor dat de kleurverschillen in de huid vervagen. Het geeft een subtiel egaler effect. Mattifying doet deze poeder ook zeer goed en zorgt er voor dat mijn glimmende T-zone onder controle blijft.
Zeker een aanrader dit poeder!

Essence Silky touch blush (50 sweetheart)

Zoals ik al zij houd ik echt van blush. Met een vrolijke en lief roze kleurtje op mijn wangen ,zoals deze sweetheart van Essence, fleurt mijn gezicht meteen helemaal op. Deze blush is heeft een zacht roze kleur en is goed gepigmenteerd. Je kan hem zowel heel subtiel als wat heviger aan brengen. Zo kan ik mijn make up helemaal aanpassen aan mijn stemming.

Catrice Multi colour blush (060 strawberry frappuccino)

Oh deze vind ik er echt zo leuk uitzien met zijn verschillende kleurtjes, lekker simpel maar toch speciaal. Ik gebruik de kleuren meestal allemaal samen en dit geeft een peachy kleurtje. Een hele mooie kleur vind ik zelf. Hij heeft een iets subtieler effect maar is zeker ook goed op te bouwen tot een wat fellere kleur.

Voila dit waren al mijn gezichtsproducten. Eigenlijk allemaal budget zoals je ziet en mijn stash is zeker nog niet compleet. Ik heb nog zoveel dingen die op mijn verlanglijstje staan zoals een mooie highlighter en bronzer en natuurlijk ook nog wat meer blush kleurtjes ;)gezicht 2

De kwasten die ik gebruik, komen uit de hema. Ook budget dus.
De witte poeder kwasten vind ik zeker niet slecht en zijn echt super zacht. De witte blushbrush brengt de kleur heel subtiel aan en hierdoor heb ik wel meerdere laagjes nodig maar dit is op zich wel fijn want dan kan je de kleur opbouwen tot waar jij het wilt. De zwarte blush kast is van de oudere collectie en is veel harder en brengt de blush veel feller aan, deze zou ik dus minder aanraden.

Mijn kwastcollectie is heel beperkt en ik wil al zolang eens een goeie set kwasten kopen van bijvoorbeeld Realtechniques of Sigma. Hiervoor ga ik jammer genoeg wel nog eventjes voor moeten sparen.

En ondertussen doe ik lekker verder met mijn budget kwasten want er is zeker niks mis met budgetproducten!
Er zijn zoveel mooie producten aan een klein prijsje te vinden en dat is gewoon super want zo kan ik mij lekker laten gaan bij het shoppen. ;)

Dikke kus X

Eva

Geef een reactie

